Okrugli stol “Zakon o zaštiti potrošača i osobe s invaliditetom – Kako ostvariti svoja prava?”

Datum objave: 18. 3. 2024.

14. ožujka 2024. Udruga Eko Brezna organizirala je Okrugli stol na temu Zakon o zaštiti potrošača i osobe s invaliditetom – Kako ostvariti svoja prava?. Okrugli stol održan je u Društvu multiple skleroze Brodsko posavske županije, a organiziran je u okviru projekta Potrošač na prvom mjestu! kojeg provodi udruga Eko Brezna u partnerstvu s Udrugom za edukaciju, zaštitu i informiranje potrošača. Projekt se provodi u okviru IMPACT4VALUES programa, a sufinanciran sredstvima Europske unije i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. Sudionici Okruglog stola bili su predstavnici Povjerenstva za osobe s invaliditetom grada Slavonskog Broda. Na Okruglom stolu, sudionicima je predstavljen projekt Potrošač na prvom mjestu! te su upoznati s radom udruge za zaštitu potrošača koja djeluje u gradu Slavonskom Brodu. Članovi Povjerenstva, na čelu s predsjednikom Željkom Pudić iz Društva multiple skleroze Brodsko-posavske županije, ističu, da postoje brojne prepreke s kojima se susreću osobe s invaliditetom (neovisno fizičkim ili intelektualnim), pri ostvarivanju svojih potrošačkih prava. Jedno od ključnih nedostataka su fizičke barijere, koje im onemogućavaju pristup ne samo u određene ustanove nego i u tvrtke – pružatelje javnih usluga, trgovine i slične radnje u kojima bi oni eventualno mogli razgovarati o reklamacijama, problemima koji muče po pitanju ugovorenih usluga, kupljenih proizvoda i sl. Također, jedan od problema koji ističu jesu i problemi u komunikaciji (telefonske prodaje i potpisivanje ugovora putem telefona). Najčešće te probleme njihovi korisnici imaju u ostvarivanju telekomunikacijskih usluga. Dodatno, a što je jako važno, to je javni prijevoz, posebice na dalje relacije izvan grada. Ističu, da uz postojanje jednog autoprijevoznika na području županije, čiji autobus nije uvijek na raspolaganju, ne postoje autobusi drugih autoprijevoznika koji imaju osigurane rampe i druge uvjete za osobe s invaliditetom. Prepoznata je potreba informiranosti svih, kako potrošača tako i pružatelja usluga o međusobnim pravima i obvezama u području zaštite potrošača. Veliki naglasak potrebno je staviti i na podizanje svijesti pružatelja usluga o potrebama i mogućnostima ranjivih skupina društva, a posebice osoba s intelektualnim teškoćama ili osobama s invaliditetom, tako da se osigura njihovo ravnopravno sudjelovanje ali i ravnopravni položaj u ostvarivanju njihovih potrošačkih prava.

Radijsku reportažu o ovom događaju možete poslušati:

 

#impact4values
#zaštita potrošača
#novaznanja
#pravapotrošača

Informiraj se, sudjeluj, djeluj…

 

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.