Radionice za jedinice lokalne samouprave i trgovce koji pružaju javne usluge

Datum objave: 04. 3. 2024.

 

Udruga e-ZIP u suradnji s udrugom Eko Brezna, a u okviru projekta Potrošač na prvom mjestu održala je 13 radionica za jedinice lokalne samouprave i trgovce koji pružaju javne usluge na području Brodsko-posavske županije.  Radionice su se održale u 10 jedinica lokalne samouprave i kod 3 pružatelja javnih usluga.

Jedinice lokalne samouprave jedne su od ciljanih skupina projekta Potrošač na prvom mjestu!, a koje su, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, dužne osnovati savjetodavno tijelo za zaštitu potrošača te imaju obvezu pružanja podrške potrošačima kroz razne informativne, edukativne i promotivne aktivnosti vezane uz zaštitu potrošača (javnih usluga). Kroz radionice, predstavnike općina, detaljno smo informirali o provedbi projekta, planiranim projektnim aktivnostima, o zakonskim regulativama temeljem Zakona o zaštiti potrošača, a koje se odnose na osnivanje savjetodavnih tijela za zaštitu potrošača (čl. 26.) u kojem jedan od predstavnika mora biti predstavnik udruge za zaštitu potrošača s područja županije u kojoj djeluje ta jedinica lokalne samouprave. Također, detaljno smo ih upoznali i s obvezama iz čl. 133. Zakona o zaštiti potrošača, a koje se odnose na obvezu provedbe informativnih, edukativnih i promotivnih aktivnosti u području zaštite potrošača, zatim pružanje potpore odnosno podržavanje projekata udruga za zaštitu potrošača na području Županije.

Pružatelji javnih usluga na područja Brodsko-Posavske Županije također su jedna od ciljanih skupina projekta Potrošač na prvom mjestu!, a koji su, sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, dužni imati Povjerenstvo za zaštitu potrošača od kojih minimalno jedan član povjerenstva mora biti iz udruge za zaštitu potrošača. Kroz radionice, navedene trgovce smo detaljno informirali o provedbi projekta, planiranim projektnim aktivnostima, o zakonskim regulativama temeljem Zakona o zaštiti potrošača koje se odnose na obveze pružatelja javnih usluga, a sve s ciljem informiranosti i zašite potrošača/korisnika javnih usluga.

Nakon ovih radionica nastavljamo suradnju u uspostavljanju savjetodavnih tijela, razmjeni znanja, informacija, međusobnoj potpori u provedbi programa, edukacija, informiranja i sl. u svrhu promocije zaštite prava potrošača.

 

 

#impact4values
#zaštita potrošača
#novaznanja
#pravapotrošača

Informiraj se, sudjeluj, djeluj…

 

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.